AS “CleanR Grupa” deviņos mēnešos kāpina apgrozījumu un paplašina ģeogrāfisko pārstāvniecību pilsētvides servisā

30 Nov 2023

“CleanR Grupa” apgrozījums šā gada pirmajos deviņos mēnešos ir 70,7 miljoni eiro, EBITDA – 14 miljoni eiro, attiecīgi pieaugums par 41% un 61% salīdzinot ar tādu pašu laika periodu 2022. gadā, informēja grupas valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Bruto peļņas rentabilitāte 2023. gada pirmajos trīs ceturkšņos pieauga par pieciem procentpunktiem, salīdzinājumā ar 2022. gada pirmajiem deviņiem mēnešiem – attiecīgi 19,6% un 14,6%. Grupa saglabā spēcīgu pašu kapitāla pozīciju – 55% līmenī. Lielāko ieņēmumu daļu veido atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumi.

“Šā gada pirmie deviņi mēneši “CleanR Grupai” ir bijuši aktīvi vairākos aspektos. Pirmkārt, esam paplašinājuši biznesu pilsētvides servisa jomā. Grupas uzņēmums “Vizii Urban” kopš vasaras nodrošina pilsētas uzkopšanas pakalpojumus Siguldā un Bauskā, kā arī šajā vasarā rūpējās par Latvijas pludmaļu tīrību 30 kilometru garumā Jūrmalā, Liepājā un Vakarbuļļos, no kurienes kopumā izvesti vairāk nekā 400 tonnas atkritumu. Otrkārt, investējām atkritumu šķirošanas infrastruktūras modernizēšanā, turpinot pazemes konteineru tīkla attīstību galvaspilsētā, gan arī pirmo reizi izbūvējot divus pazemes konteineru laukumus Jūrmalā, kā arī Dzintaru un Majoru pludmalēs testējām Eiropā daudzviet izmantotu risinājumu, proti, pusieraktos konteinerus,” stāstīja Gulbis.

Viņš arī piebilda, ka Rīgā līdz šā gada beigām ir plānots izbūvēt kopumā 34 pazemes konteineru laukumus.

Trešais aspekts, kur “CleanR Grupa” ir turpinājusi ieguldīt, ir klimatneitralitāti veicinoši pasākumi, lai mazinātu uzņēmuma ietekmi uz apkārtējo vidi. Proti, līdz ar 20 jaunu elektrisko automobiļu iegādi, šo spēkratu īpatsvars Grupas uzņēmumos sasniedz jau 42% no kopējā vieglo auto parka. Tas ir būtiski labāks rādītājs nekā Latvijā kopumā, kur tikai 0,5% no kopējā autoparka ir elektriski lādējami.

““CleanR Grupa” ir izvirzījusi sev ambiciozu mērķi – būt par Latvijas aprites ekonomikas līderi. Mūsuprāt, tā ir ne tikai infrastruktūras attīstība, bet arī sadarbība ar kopienām. Piemēram, radīt dažādus instrumentus, kas atvieglo cilvēkiem iespēju šķirot un palīdz nostiprināt izpratni, ka kāda atkritumi citam vēl var būt resurss. Tas ir arī viens no aprites ekonomikas stūrakmeņiem,” skaidroja Gulbis.

Ļoti sekmīgi Rīgā, Ropažu novadā, Ķekavā un Jūrmalā noritējusi Grupas uzņēmumu “CleanR” un “Zaļā josta” dalīti vākto atkritumu savākšanas kampaņa “Tīrmāja”, ar īpašu fokusu tieši uz tekstila un elektrotehnikas savākšanu. Kopā šajā akcijā savāktas 112 tonnas elektrotehnikas un 9 tonnas tekstila izstrādājumu.

Tāpat šā gada augustā minētie Grupas uzņēmumi papildināja Rīgas domes organizēto pilsētas svētku programmu vairākās galvaspilsētas apkaimēs, piedāvājot pilsētas iedzīvotājiem un svētku viesiem informatīvas un izglītojošas aktivitātes par atkritumu neradīšanu, to šķirošanu un atbildīgu attieksmi pret vidi.

“Mēs arī meklējam jaunus un svaigus skatus uz klimatneitralitāti un aprites ekonomiku. Piemēram, jaunus un nestandarta risinājumus atkritumu šķirošanai gan ar “CleanR Grupas”, gan “CleanR” atbalstu meklēja gan “Junior Achievement Latvija” Līderu skolas dalībnieki no 15 Latvijas vidusskolām, gan Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes studenti “Greetech hakatonā”, pastāstīja Gulbis.

Tāpat Grupa sāka atbalstīt “Backdoor Market” – ilgtspējīgu ielu apģērba komūnu, kustību un zīmolu, kas rada apģērbu un aksesuārus. “Backdoor Market” fokusējas uz “zero waste” un “upcycling” metodēm, samazinot modes industrijas radīto piesārņojumu un pārprodukciju. Zīmols fokusējas un augstas kvalitātes materiāliem un to efektīvu izmantošanu, pārstrādājot ražošanā radušos blakusproduktus.

CleanR Grupa turpinās investīcijas modernās un automatizētās atkritumu šķirošanas tehnoloģijās un novietnēs, kā arī transporta vienību iegādē un infrastruktūras uzlabošanā, kas nodrošinās uzņēmuma ilgtspēju un pozitīvus finanšu rezultātus arī nākotnē.

Par AS “CleanR Grupa”

“CleanR  Grupa” pārvalda Latvijas vadošos uzņēmumus vides pakalpojumu jomā. Grupā ietilpst sadzīves atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums “CleanR”, industriālo atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums “CleanR Verso”, ražotāju atbildības sistēmas uzņēmums “Zaļā josta”, kā arī vides pakalpojumu uzņēmumi: telpu uzkopšanas uzņēmums “Vizii”, pilsētvides apsaimniekošanas uzņēmums “Vizii Urban” un daudzdzīvokļu namu pārvaldīšanas zīmols “Vizii Domus”.

Kopumā “CleanR Grupa” ikdienā apkalpo vairāk nekā 500 tūkstošus Latvijas iedzīvotāju. Tāpat uzņēmumu raksturo augstākais digitalizācijas līmenis vides pakalpojumu nozarē, augsts klientu apkalpošanas standarts, kā arī līderība ilgtspējas un klimata neitralitātes jautājumos.

Papildu informācija:

Zane Plone, AS “CleanR Grupa” sabiedrisko attiecību vadītāja

E-pasts: [email protected], Mob.tālr.: +371 28 627 003